11/27/2011

Oon hämilläni.

Mä harrastan ratsastusta, kuten on varmaan joskus aikasemmissa postauksissa tullu ilmi. Alotin sen uudestaan tässä muutama kuukaus sitten, monen vuoden tauon jälkeen, jota ennen on noin 6 vuotta ratsastusta taustalla ja muutamia vuosia sitten ihan muuten vaan hevosten hoitamista etc. Muistan vielä, kun sain mun ekat ratsastussaappaat ja miten onnellinen mä olin niistä. Sit sain vielä jodhpur-kengät ja talviratsastussaappaatki. Oli kenkää monee lähtöö.

Vedin muutama kuukaus sitten monta vuotta vanhat jodhpurit jalkaan ja menin ratsastamaan. Se fiilis oli ihan mahtava. Useampi sata kiloa tottelee mua (ja tässä viittaan siihen hevoseen). Huh.

Huomasin loppukesästä, että kenkämuoti alkaa taas näyttämään syksyltä ja ihania ruskean sävyjä alkoi löytymään hyllystä. Mutta sitten mä törmäsin asiaan, joka järkytti mua hyvin paljon. Perus-kenkäkaupassa myytiin ratsastuskenkiä? Okei, mitä hittoa? Mä en ymmärtänyt tän ongelman laajuutta ennen, kuin mä näin ensimmäiset sellaset Lahden keskustassa jonkun tytön jalassa. Siis ratsastuskengät. Kaupungilla. Miksi? No, mulle on vieläkin epäselvää, että mistä nää muotivirtaukset aina tulee, mutta tää on kyllä jo ihan huippua. Mä vielä mietin, että mitähän toi lähikaupan väki oikeen ajattelee, kun tallustan kauppaan ratsastuskamat päällä. Mutta, eihän ongelma ollut ollenkaan niin suuri, kuin kuvittelin. Sehän on vaan muodikasta näyttää ratsastajalta?

Kuinka moni osaa sanoa näistä, että mitkä on tarkoitettu ratsastus-käyttöön ja mitkä ihan perus-kengiksi?

 
Vitsi, mullahan on tän syksyn muotikengät ollu kokoajan kaapissa, enkä oo hyödyntäny niitä! Mun mielestä tää on kuitenkin vähän eri asia, kuin se, että "onhan tenniskengät ollu jo pitkään muodissa" tms. Koska ratsastuskenkiä on yritetty toki designata silleen, ettei ne nyt olis ihan äärettömän rumat, koska ihmisten mielestä pitää ilmeisestikin näyttää hyvältä urheillessa. Mutta että ihan arkenako mä tollasia kenkiä käyttäisin? Ei ikinä :D Ei ne edes ole niin mukavat jalassa, että voisin vedota siihen ja vetästä ratsastuskengät huomenna kouluun jalkaan.

2 kommenttia:

  1. hahhaa ! Tiäks ku asiakkaat tulee "moi. Onks teil ratsastuskenkiä?" -ei oo "siis..sen tyylisiä ! Tai näkösiä" :DDDDdD sit en kans ymmärrä mikä tää uus muotivillitys on, että on yks korvis korvassa? Sellainen roikkuva härpäke.. En ymmärrrää !

    VastaaPoista
  2. Kuka hitto haluaa tälläset ihan väkisin? :D mä pistän noi monot tasan jalkaani sillon, ku lähen käskemään lihaa.

    En kans tiiä tot yhden korviksen ideaa, mulla oli pikkujouluissa torstaina oikeessa korvassa roikkuva, kun tää mun tukka menee vasemmalle puolelle ja sinne ei oo mitään hyötyä laittaa mitään, kun ei se näy kuitenkaa. Plus että toi vasemman venytys on niin paljon pienempi, et ne killuttimet roikkuis niin eri korkeudella, et näyttäisin lähinnä vajaalta. :D

    VastaaPoista