12/20/2011

One night in Kaukok.

Nyt nakertaa. Nyt nakertaa ihan aikuisten oikeesti.




Näppäränä likkana lähdin viimeisellä bussilla Lahdesta Inkeroisiin, tarkotuksenani käydä kotona moikkaamassa kisuja ja aamulla mennä tapaamaan jotain sosiaali-tätiä raha-asioiden takia. Bussimatka alkoi mitä mainioimmin, 8min bussin lähdettyä Lahdesta alkoi kuulua kauhea kuorsaus jostain päin bussia. Joku oli nukahtanut siis ihan instanttina ja koko pirun linja-auto raikasi tän kuorsauksen myötä. Yritä siinä sitten ite nukkua. Sain kuin sainkin ummistettua silmiä pariksi minuutiksi ja heräsin ihan paniikissa, että nyt oon nukkunut Inksan ohi ja oon Kotkan satamassa. Noei, en ollut. Olin nukkunut ehkä 15min ja puhelin alkoi soimaan. Keskustelu meni kutakuinkin tähän tapaan:

Äiti: Kai sulla on avain..
Minä: Voi ny v..
Äiti: Nii, se roikkuu edelleen tossa autonavaimien kanssa.
Minä: Jeshyvä, alan kaivelee laukkua, soitan kohta.

Ei löytynyt. Aloin käymään päässäni läpi kaikenmaailman variaatioita, että mihin majoan itteni yöksi ja ekana tuli tietenkin mieleen mun kotia vastapäätä oleva hotelli. Kantri. Sinne mä meen! Mutta totesin, että ei se ehkä ihan käy päinsä, ekana ongelmana tietysti raha ja tokana se, että olin unohtanut myös kaikki paperit Lahteen, mitkä mulla piti olla aamulla 09:30 siellä mun tapaamisessa. AI LUOJA.

Jäinpä sitten Kausalassa pois bussista, koska ei mun olis mitään järkeä lähteä Inksaan, tai varsinkaan Kouvolaan tai Kotkaan, koska eihän sieltä tule mitään kulkuneuvoa tähän aikaan enää Lahteen.

Onneks en kerennyt sen pidemmälle bussilla, kuin tänne Kausalaan. Tässä sitä sitten odotellaan, että äiti ajaa tänne ja vie mut takaisin Lahteen. Lähden sit aamulla ajamaan kukonlaulun aikaan takas Inksaan sinne mun tapaamiseen ja ruokkimaan ne hiton katit.

Minkä takia, siis MINKÄ TAKIA, ihmisellä pitää olla niin laho latva, ettei jotain niin yksinkertaista asiaa muista, kuin kotiavain? Ei luulis olevan niin vaikeaa, eihän? Mutta kun on. Oon nyt näillä mun Lahti-reissuillani vissiin yhteensä 4 kertaa lähtenyt ajamaan Inksaan ja tajunnut kotipihassa, ettei mulla ole avainta. Kuin turhaa, oikeesti? Onneks päätin ottaa läppärin mukaan ja onneks jätin koiran porukoille. Tuollahan olisin Kausalan linja-autoasemalla istuskellut koiran kanssa ja odotellut äitiä.

Onneks on ABC ja ABC:n wlan <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti